معرفی وبلاگ
تبلاگ نیوز،پایگاه خبری-وبلاگی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان برای انعکاس اخبار و رویدادهای وبلاگی سامانه وبلاگ تبیان و شناسایی و معرفی وبلاگ نویسان تبیان است
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 584818
تعداد نوشته ها : 86
تعداد نظرات : 378
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

 به مناسبت فرا رسيدن روز جهاني وبلاگ،باشگاه كاربران تبيان گفت و گويي تخصصي با يكي از فعالان عرصه مجازي كشور داشته است .شما را به خواندن اين مصاحبه دعوت مي كنيم.

 

 لطفا خودتان را معرفي كنيد؟

 با عرض سلام و احترام و ادب خدمت كليه دوستان عزيز فعال در فضاي مجازي ، سيد جعفر فاطمي نوش آبادي هستم،مدير دبستان شهيدتقوي شاد نوش آباد در شهرستان آران وبيدگل در استان اصفهان متولد 1353

 از سوابق خود در فضاي مجازي بگوييد؟

  فعال وبلاگ نويس مذهبي هستم و بيشتر در زمينه هاي ديني فعاليت مي كنم.با توجه به اينكه  دسترسي به اينترنت وفضاي مجازي الان براي ما آسانتر شده وبراي رساندن پيام ما به ديگران سهل الوصول و ارزانتر است و معمولا دردسرهاي دنياي حقيقي را ندارد،به اين كار روي آورده ام.ضمن اين كه به نظرمن ايجاد وبلاگ مي تواند ،يك باقيات الصالحات باشد و مادامي كه مطالب آن در فضاي مجازي وجود دارد و مورد استفاده قرار مي گيرد،ميتواند باعث جمع آوري ثواب براي سازنده آن باشد.

 از مقام هايي كه در جشنواره هاي وبلاگ نويسي، كسب كرده ايد بگوييد؟

 رتبه اول سومين جشنواره بين المللي وبلاگ نويسي آخرين منجي سال 1389

رتبه اول جشنواره بين المللي وبلاگ نويسي پيامبر اعظم (ص)سال 1385

و دهها رتبه اول  و دوم و سوم كشوري و استاني

 تعريف شما از وبلاگ چيست؟

 يك روزنامه آنلاين است ، و فرصتي براي ابراز عقيده ، نظر،تحليل ،آموزش و تعاملهاي افراد براي دستيابي به اهداف مشترك.وبلاگ ديگرصرفا جايي براي نوشتن خاطرات نيست.

 

از چه زماني با وبلاگ و وبلاگ نويسي آشنا شديد؟

 من سال 1383هنگام طرح سوال پرسش مهر 5 با موضوع مهدويت در اديان الهي، توسط رئيس جمهور وقت ، و از طريق فراخوانهاي اين طرح با اين واژه آشنا شدم و با توجه به علاقه به دنياي مجازي به سوي وبلاگ كشيده شدم.البته من در آن زمان در يكي از هفته نامه هاي كاشان هم مي نوشتم و عضو هيئت تحريريه و شوراي سردبيري آن هم بودم.

 اولين مطلبي را كه در فضاي مجازي نوشتيد به ياد داريد؟

 بله تقريبا همان سال 1383 و در مورد مهدويت در اديان الهي بود.ضمنا يكي از خبرنگاران افتخاري ايكنا(خبرگزاري قرآني ايران) هم هستم و تا اين لحظه 7782 خبر بر روي خروجي اين خبرگزاري دارم.

 آيا وبلاگ نويسي را به فرزند خود توصيه مي كنيد؟

 چرا كه نه فرزندان اين مرزو بوم همه بايد با ابزار و فن آوري هاي نوين آشنا باشند. من به مصون سازي عقيده دارم ،نه محدود سازي.

چطور من براي فرزندم واكسن مي زنم و او را در قلب جامعه  مي برم ،براي حضورش در فضاي مجازي هم واكسينه اش مي كنم و تشنگي مفرط او را در دنياي مجازي را به جنبه هاي مثبت هدايت مي كنم.

 بزرگترين مشكلي كه در حال حاضر وبلاگ نويسان كشور دارند چيست؟

 عدم توجه براي توليد محتوا و به ويژه محتواهاي تحقيقي و مستدل و نداشتن تشكلي واحد براي ساماندهي وبلاگها

همانطور كه مي دانيد وبلاگها ،به سرعت زاده مي شوند، وبلاگهاي ضد ارزشي از سرعت تكثير بالايي برخوردارند و قارچ گونه در محيط مجازي ايجاد مي شوند،نبايد به فرصت اينترنت و وبلاگ به عنوان يك تهديد نگاه كنيم.

حتي به نظر من تحديد(محدود سازي)وبلاگها حتي وبلاگهاي منتقد نقش عكس خواهد داشت و جوانان را به سوي فضا هاي ناسالم مثل شبكه هاي اجتماعي نظير فيس بوك و .. سوق خواهد داد.

بايد از سلاح وبلاگ استفاده كرد در مقابل خودش ،استفاده كرد،شما تا بحال اتحاد وبلاگ نويسان را در موضوعات مختلف ديده ايد ،مثلا در مورد اعتراض آنها به حذف نام خليج فارس از نفشه كه در نتيجه آن  مؤسسه آمريكايي نشنال جئوگرافيك عذرخواهي كرد و در موضوع اخير زلزله كه همه لوگو گذاشتند ،دعوت به كمك كردند و حتي عده اي در انجا براي كمك حضور يافتند و اين نقش  يك رسانه نوين و استفاده از پتانسيل هاي مثبت آن است.

 براي جلوگيري از ركود وبلاگ نويسان چه پيشنهادي داريد؟

 شبكه شدن وبلاگهاي مذهبي وديني وتقدير از آنان ،معرفي  وبلاگهاي ديني در وب سايتهاي معتبرو حمايت معنوي از آنان ،استفاده از وبلاگ نويسان فعال براي ايجاد و توليد محتواي ارزشي در سايتهاي ادارات و ارگانها ،برگزاري جشنواره هاي منظم فصلي و سالانه و..مي تواند نقش موثري در افزايش انگيزه وبلاگ نويسان داشته باشد.

چه اشكالي دارد ،در تقويم جشنواره هاي مختلف ملي ،يكي هم انتخاب وبلاگ نويسان فعال و موثر كشور در زمينه هاي مختلف ،ديني ،شغلي ،اقتصادي ،منطقه اي ،انتقادي، طنزو..باشد.

 ايجاد واحد درسي وبلاگ‌نويسي در دانشگاه‌ها و رشته‌هاي مرتبط ايجاد يك پورتال  واحد وبلاگي ، ضروري به نظر مي‌رسد.

 در تبلاگ(سامانه وبلاگ تبيان) وبلاگ داريد؟

 

بلي وبلاگ حماسه سازان ووبلاگ توليد ملي

 

نظرتان درباره نسخه جديد تبلاگ؟

 بايد كار كردن براي تغيير قالب آن توسط خود كاربر آسانتر باشد،چنانكه مي دانيد ظاهر وبلاگ هم از مولفه هاي موثر براي جذب مخاطب است.به نظر من براي مبتديان مشكل است ،سامانه هايي مثل بلاگفا به آسانترين شكل ممكن كار مي كنند.

من چون مدرس دوره هاي وبلاگ نويسي براي فرهنگيان و دانش آموزان هم هستم،تبلاگ را هم معرفي مي كنم و لي به نظر من مسولين فني تبيان بايد بازهم وبلاگ نويسي در تبيان را تسهيل كنند.

 

كلام آخر آقاي فاطمي نوش آبادي؟

 

واقعا از تبيان و دست اندركاران آن تشكر مي كنم يك وب سايت جالب ، جذاب ودر كلاس جهاني كه به راحتي مي تواند عطش هر كاربري را در خود برطرف كند.

بدون اغراق بگويم شايد بعضي روزها من ساعتها در شهر تبيان بوده ام واز مسافرتهاي چند ساعته در اين شهر لذت برده و تجربه ها اندوخته ام.

تبيان مي تواند يك كلوپ تفريحي براي هرخانواده و نيز كاربر فعال در فضاي مجازي باشد.

و گمان مي كنم از كارهاي مدرن تبيان هم وبلاگ و شبكه اجتماعي باشد ،كه البته براي جذب و نگهداري كاربران در آن به روشهاي نوين هم نياز است.

مسابقات و جشنواره هاي هدفدار تبيان با كمك ارگانها و نهاد ها هم مي تواند در اين زمينه ياريگر باشد.

 


1391/6/5 12:45
X