معرفی وبلاگ
تبلاگ نیوز،پایگاه خبری-وبلاگی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان برای انعکاس اخبار و رویدادهای وبلاگی سامانه وبلاگ تبیان و شناسایی و معرفی وبلاگ نویسان تبیان است
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 584366
تعداد نوشته ها : 86
تعداد نظرات : 378
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

يك دهه تحقيق نشان مي‌دهد ثبت خاطرات به حفظ سلامتي كمك مي‌كند و حتي در التيام زخم‌ها نيز مفيد واقع مي‌شود.

روزانه افراد زيادي احساسات خود را به صورت آنلاين بيان مي‌كنند، به ويژه وقتي حمايت‌هاي عاطفي از طرف خانواده و دوستان كاهش مي‌يابد، وبلاگ‌نويسي حمايت اجتماعي را در افراد نشان مي‌دهد.

http://img.tebyan.net/Big/1392/06/43d2d847a92541a2a37c846ccadbfb84.gif

تحقيق و تفحص در ارتباط بين شادي و نوشتن احساسات به چند دهه پيش باز‌مي‌گردد. ثبت احساسات عميق حتي مي‌تواند به سلامت جسمي شما نيز كمك كند. افراد مختلف اين ايده را كم و بيش دارند. هنگامي كه شما احساسات خود را سركوب مي‌كنيد اين مسئله مي‌تواند شما را بيمار كند، موجب بروز زخم معده شود و يا اختلالات روانشناختي را در شما به وجود آورد.
يك مطالعه جديد نشان مي‌دهد: افراد مسني كه دو هفته قبل از بافت برداري پوستي در مورد تجربيات تلخ خود مي‌نوشتند، زخم‌هاي فيزيكي آ‌ن‌ها بسيار زودتر التيام يافته بود.
در حال حاضر تحقيقات نشان مي‌دهد نوشتن به صورت آنلاين در مورد تجربه‌هاي سخت مي‌تواند كمك كننده باشد. نوشتن آگاهانه و كنترل دقيق نوشته‌هاي اينترنتي در وبلاگ‌ها از خودسري و افسارگسيختگي شبكه‌هاي اجتماعي جلوگيري مي‌كند.

منبع: وبلاگ نيوز

1392/6/3 10:46

نسخه چاپي كتاب تكنيك‌هاي وبلاگ‌نويسي نوشته منتشر شد.

 


تكنيك‌هاي وبلاگ‌ نويسي

كتاب تكنيك هاي وبلاگ‌ نويسي كه توسط دكتر حميد ضيايي‌پرور تهيه و تدوين شده است يك راهنماي عملي براي وبلاگ‌نويسان جهت راه‌اندازي و مديريت وبلاگ در سرويس دهندگان فارسي وبلاگ در ايران مي‌باشد.

اين كتاب توسط انتشارات تنديس شب، به همت شهرداري تهران و در 160 صفحه با تيراژ 5 هزار نسخه با قيمت 4500 تومان منتشر شده است.

 

اين كتاب شامل 8 فصل است كه عبارتند از:

فصل اول: مباني و مفاهيم

فصل دوم: راه اندازي وبلاگ

فصل سوم : توليد محتوا براي وبلاگ

فصل چهارم: مهارتهاي گرافيكي

فصل پنجم: مديريت وبلاگ

فصل ششم: كاربردهاي وبلاگ

فصل هفتم : تكنيك ها و مهارتها

فصل هشتم : وبلاگ هاي رسمي و سازماني

 

اين كتاب علاوه بر اينكه يك راهنماي عملي براي راه‌اندازي و توسعه وبلاگ‌ها مي‌باشد مي‌تواند به عنوان يك مرجع آموزشي جهت كلاس‌ها و كارگاه‌هاي عملي مديريت و به روز رساني وبلاگ‌فارسي نيز مورد استفاده قرار گيرد.

در اين كتاب به بسياري از سوالات احتمالي كاربران و مديران وبلاگ‌هاي فارسي پاسخ داده شده است و استفاده از آن مي‌تواند به رونق هر چه بيشتر وبلاگستان فارسي بينجامد.

دكتر ضيايي‌پرور يكي از وبلاگ‌نويسان قديمي ايران است كه از سال 1381 تا كنون وبلاگ مي‌نويسد. او همچنين ده‌ها كارگاه عملي وبلاگ‌نويسي در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي مختلف برگزار كرده است.

اين كتاب علاوه بر اينكه يك راهنماي عملي براي راه‌اندازي و توسعه وبلاگ‌ها مي‌باشد مي‌تواند به عنوان يك مرجع آموزشي جهت كلاس‌ها و كارگاه‌هاي عملي مديريت و به روز رساني وبلاگ‌فارسي نيز مورد استفاده قرار گيرد

 

وي علاوه بر اين‌ها عضو هيات داوران چندين جشنواره وبلاگ‌نويسي نيز بوده است و در حال حاضر نيز وي دبير جشنواره وبلاگ نويسي تهران و جشنواره وبلاگ‌هاي بانكي ايران است.

 

 

بخش كتاب و كتابخواني تبيان

 


منبع: همشهري آنلاين

1392/3/4 1:24
X