معرفی وبلاگ
تبلاگ نیوز،پایگاه خبری-وبلاگی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان برای انعکاس اخبار و رویدادهای وبلاگی سامانه وبلاگ تبیان و شناسایی و معرفی وبلاگ نویسان تبیان است
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 585157
تعداد نوشته ها : 86
تعداد نظرات : 378
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

 

وبلاگ نويس مشهوري كه از تبيان شروع كرد

 

روح الله گل محمدي

 

 

 

 

چه پسر گلي؛

 

 

صندليمو مي‌كشم جلو و آرنجامو ر روي ميز مي‌ذارم و دستامو درست مثل داربست مي‌زنم زير چونم.

 

همه چيز آرومه

 

من و او هم خوشحال

 

شروع مي‌كنم به پرسيدن:

 

 

 

شما؟

 

بسم الله الرحمن الرحيم. روح الله گل محمدي هستم ملقب به گنجينه، دانشجوي رشته برق با 21 سال عمر كه خداوند عطا فرموده است.

 

 

 

 

 

وبلاگ؟

 

اساس ايجاد وبلاگ براي نوشتن دلنوشته بود اما امروزه داراي كاربردهاي متفاوتي مي باشد كه باعث رونق آن در سطح جهاني شده است و به همين دليل داراي علاقه مندان فراواني در سرتاسر جهان مي باشد.

 

 

 

از كي تا حالا؟

 

از دي ماه 1387 و با هدف ترويج فرهنگ ناب اسلامي آغاز كردم.

 

 

 

 

 

كدوم سامانه؟

 

اولين وبلاگ خودم را با نام گنجينه‌ي مذهبي در سامانه وبلاگ نويسي تبيان به ثبت رساندم . آن زمان اوايل شروع سامانه جديد وبلاگ تبيان بود.

 

 

 

چرا تبلاگ؟

 

اوايلي كه در تبيان عضو شدم با رجوع به صفحه‌ي خدمات متوجه شدم كه تبيان نيز داراي سامانه وبلاگ نويسي مي‌باشد اما متاسفانه آن زمان به دليل انتقال سايت به سايت جديد امكان ثبت وبلاگ جديد نبود. با انتظاري حدود 6ماه و با راه اندازي دوباره سامانه وبلاگ در سايت جديد ،وبلاگ خودم را به ثبت رساندم.

 

 

 

ايران و وبلاگ؟

 

خوشبختانه در چند سال اخير اين سير كاملا صعودي بوده است و وبلاگ نويسي در ايران پيشرفت كاملا چشم گيري داشته است به طوري كه جايگاه وبلاگهاي فارسي در جهان بسيار رشد داشته است.

 

 

 

جشنوراه‌هاي وبلاگ نويسي تبيان؟

 

بله،در سامانه جديد دو مسابقه وبلاگ نويسي برگزار شده است كه در هر دو شركت كرده‌ام و در دومين دوره آن كه درباره‌ي انتخابات بود مقام نيز آوردم.

 

 

 

 

 

جشنوراه‌هاي خارج از تبيان؟

 

بله،از همان سال 87 كه آغاز به وبلاگ نويسي كردم در جشنواره‌هاي مختلف نيز شركت كردم كه با عنايت خداوند متعال ،رتبه‌هاي خوبي را نيز كسب كردم.

 

 

 

 

 

كدوم يكي چسبيد؟

 

كسب هر مقامي در جاي خود دوست داشتني و لذت آفرين است اما از بين مقامهايم ،دو مقام را بسيار دوست دارم.

 

1-كسب رتبه اول، اولين دوره‌ي رسانه‌هاي عاشورايي

2-كسب رتبه‌ي شايسته تقدير در سومين جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال

 

 

 

 

 

نمره تبلاگ چنده؟

 

شايد اگر چند ماه پيش چنين سوالي را مي‌كرديد نمره‌ي خوبي به آن نمي‌دادم اما با پيشرفتهاي فراواني كه در اين چند ماه داشته است نمره 19،نمره‌ي عادلانه‌اي مي‌باشد.

 

 

 

 

 

حرف آخر!

 

صحبتي نمانده است جز تشكر از شما و آرزوي پيشرفت روز افزون سامانه ي وبلاگ نويسي تبيان.

 

 

 

باشگاه كاربران و تبلاگ از روح الله كه مثل گل محمديه، تشكر مي‌كنه

 

1390/4/23 12:52

مصاحبه با مدير سامانه تبلاگ

 

سركار خانم پري نوش

تبلاگ

 

بروبچه هاي تبلاگ خوب خبر دارند كه اينجا يك مدير دارد كه حسابي براي آن تلاش مي كند. بله خانم پري نوش را مي گويم. اين ويژه نامه بهترين فرصتي بود كه سراغ ايشان برويم و گپ و گفت تبلاگي با ايشان داشته باشيم كه هم شما با ايشان آشنا شويد و هم تبلاگ را از زبان مديرش بشناسيد.

خانم پري نوش سلام

لطف كنيد خودتون رو معرفي كنيد.

سلام. زهره پري نوش هستم. حدود 10 سال است كه افتخار همكاري و فعاليت در سايت تبيان را دارم. در بخش هاي مختلف سايت تبيان فعاليت داشتم و هم اكنون افتخار همكاري و فعاليت با بخش شبكه اجتماعي (باشگاه كاربران) را دارم.

 

سامانه ي تبلاگ از چه  سالي راه اندازي شده است و روند تغييرات و پيشرفت وبلاگ ها چطور بوده است؟

سامانه وبلاگ از اواخر سال 84 راه اندازي شده و تاكنون نزديك به 13 هزار وبلاگ در تبيان به ثبت رسيده است. با توجه به اينكه تبليغات كمي در بخش وبلاگ هاي تبيان داشته ايم اما استقبال خوبي شده است.

تعداد وبلاگ ها در سامانه ي تبلاگ چه اندازه ايست و تا به حال چند پست در اين سامانه ارسال شده است؟

تاكنون حدود 13 هزار وبلاگ  و حدود 124000 هزار پست در وبلاگ به ثبت رسيده است و اين تعداد هر روز در حال افزايش است.

 

تقاضاي من از وبلاگ نويسان عزيز اين است كه سعي نمايند وبلاگ هاي خود را هميشه به روز نماييد و تعامل و ارتباط خود را با كاربران ديگر داشته باشند.

 

سعي نمايند از مطالب و دست نويس هاي خود استفاده نمايند و يا اگر مطلبي را از سايت ديگري در وبلاگ تان قرار مي دهيد آدرس منبع را ذكر نماييد

كاربران بيشتر در چه موضوعاتي وبلاگ مي نويسند؟

موضوعات متنوع و بسيار آموزنده و خواندني در وبلاگ هاي تبيان وجود دارد. اما مطالبي با موضوعات "مهدويت"، مذهبي و مطالب طنز بيشترين آمار را به خود اختصاص داده است.

 

بعضيها مي گويند تبلاگ چندان شلوغ نيست، نظر شما چيست؟

شايد به خاطر ناشناخته بودن وبلاگ هاي تبيان اين تصور به وجود آمده باشد. استقبال از وبلاگ هاي تبيان بسيار خوب بوده است و كاربران به خوبي در اين بخش به فعاليت مي پردازند. ما كاربران بسياري داريم كه حتي بيش از يك و يا دو وبلاگ در تبيان به ثبت رسانيده و فعاليت مي كنند.

براي تشويق كاربران تبياني در عرصه ي وبلاگ نويسي تا به حال چه كارهايي انجام شده و براي بعد از اين چه راهكارهايي پيشنهاد مي كنيد؟

خوشبختانه با زحمات و تلاش هاي همكاران خوب ما در بخش فني به تازگي نسخه جديد وبلاگ هاي تبيان رونمايي شده است. در اين بخش امكانات بسيار زيادي براي وبلاگ نويسان در نظر گرفته اند كه اميدواريم دوستان از كليه اين خدمات بتوانند به خوبي استفاده نمايند. انشاالله به زودي مسابقه اي در زمينه وبلاگ نويسي برگزار خواهيم نمود كه از طريق اطلاعيه ها آن را اطلاع رساني خواهيم نمود.

توقع شما به عنوان مديريت بخش تبلاگ از كاربران خصوصاً كاربران وبلاگ نويس چيه؟

شايد توقع كلمه بزرگي باشد. ولي تقاضاي من از وبلاگ نويسان عزيز اين است كه سعي نمايند وبلاگ هاي خود را هميشه به روز نماييد و تعامل و ارتباط خود را با كاربران ديگر داشته باشند.

سعي نمايند از مطالب و دست نويس هاي خود استفاده نمايند و يا اگر مطلبي را از سايت ديگري در وبلاگ تان قرار مي دهيد آدرس منبع را ذكر نماييد.

بهترين خاطره اي كه از تبلاگ دارين رو براي ما تعريف مي كنيد؟

تعامل من در بخش وبلاگ ها با كاربران بسيار نيست. ولي به طور مجموع كار با كاربر شيريني ها و خاطرات خاص خودش را دارد.

مسابقه اي كه در سال گذشته برگزار شد "جشنواره وبلاگ نويسي 8 سال مقاومت، سي سال پايداري" و استقبال بي نظير دوستان براي شركت در اين مسابقه براي من خاطره ي خوبي بود. مطالب خواندني و زيبايي كه كاربران ارسال نموده بودند بسيار زيبا بود كه بار آموزشي بسيار زيادي براي من داشت.

 

جذاب ترين مطلبي كه در اين بخش خوندين چي بوده؟

هر كدام از مطالب جذابيت هاي خاص خودش را دارد. براي من خواندن مطالب طنز در اين بخش  بسيار جذاب است.

ميتونيد في البداهه اسم ده تا وبلاگ نويس تبياني رو نام ببريد؟

مشكوك، سفيد مثل شب، پيامبر رحمت، شاعرانه ياس خاكي، زاگزاگ، گوناگون، سحاب رحمت, نويد رهايي از فرقه تروريستي رجوي، يه وبلاگ خوشمزه، بندر اسپورت، مادران مذهبي، في البداهه. فكر كنم بيشتر شد ولي اگه مي تونستم اسامي كليه وبلاگ نويسان تبياني رو در اين بخش ذكر مي كردم تا بتونم از اين عزيزان تشكر كنم.

خانم پري نوش عزيز از اينكه وقتتون رو در اختيار ما گذاشتيد نهايت تشكر رو دارم.

 


باشگاه كاربران تبيان - فاطمه مرادي نسب

1390/4/23 12:46
X